Angielski w pracy

Angielski w pracy – słownictwo

Angielski w pracy to dzisiaj mus dla każdego, kto pragnie wspiąć się na najwyższy szczebel swojej zawodowej kariery. Już od najmłodszych lat powinniśmy zapoznawać się ze słówkami, które w dorosłym życiu zaowocują naszą wymarzoną posadą. Zapoznajcie się więc z naszą listą i sprawdźcie, ile już umiecie 🙂

Angielski w pracy – słownictwo

  1. overtime – nadgodziny

She worked six hours of overtime this week.
W tym tygodniu jej nadgodziny wyniosły 6 godzin.

  1. co-owner – współwłaściciel

Due to the co-owners’ disagreement the partnership was dissolved.
Z powodu konfliktu współwłaścicieli spółkę rozwiązano.

  1. headquarters – siedziba główna

The company’s headquarters are based in Berlin.
Główna siedziba firmy znajduje się w Berlinie.

  1. headmistress – dyrektorka

She is a former headmistress of my school.
Ona jest poprzednią dyrektorką mojej szkoły.

  1. work environment – środowisko pracy

We pride ourselves on having a friendly work environment in this corporation.
W tej korporacji szczycimy się przyjaznym środowiskiem pracy.

  1. trade union – związek zawodowy

Unison, Amicus, the T&GWU and the GMB are four of the UK’s biggest trade unions.
Unison, Amicus, T&GWU i GMB są czterema największymi związkami zawodowymi w Wielkiej Brytanii.

  1. subordinate – podwładny

As my direct subordinate you should talk to me if there any problems.
Jako mój bezpośredni podwładny powinieneś rozmawiać ze mną w przypadku jakichkolwiek problemów.

  1. perk – dodatek do wynagrodzenia

A company car is one of the perks in this job.
Służbowy samochód jest jednym z dodatków w tej pracy.

  1. notice board – tablica ogłoszeń

Please refer to the notice board for Professor Smith’s new office hours.
Nowe godziny dyżurów prof. Smitha znajdują się na tablicy ogłoszeń.

  1. challenging – stawiający wysokie wymagania, wymagający

Aren’t you too fragile for such a challenging job?
Czy nie jesteś zbyt delikatna do tak wymagającej pracy?

  1. responsibilities – obowiązki

What are the major job responsibilities of a secretary?
Jakie są główne obowiązki na stanowisku sekretarki?

  1. background – doświadczenie zawodowe

I have a vast background in sales and customer service.
Mam duże doświadczenie zawodowe w sprzedaży i obsłudze klienta.

  1. FYI (For Your Information) – dla twojej wiadomości

I am forwarding this email just FYI (For Your Information).
Przekazuję tego e-maila dla twojej wiadomości.

  1. commercial treaty – umowa handlowa

A commercial treaty between the US and China was signed.
Podpisano traktat handlowy pomiędzy USA i Chinami.

  1. appraisal – wycena

The appraisal of the damage will be carried out by an insurance expert.
Wycena szkód zostanie dokonana przez rzeczoznawcę ubezpieczeniowego.

Jeśli nadal czujecie niedosyt i chcielibyście poznać więcej słów z cyklu „Angielski w pracy„, to koniecznie zajrzyjcie na platformę multikurs.pl, gdzie znajdziecie specjalistyczny kurs BUSINESS ENGLISH MultiWords , który otworzy drzwi do Waszej wielkiej kariery 🙂 Oprócz słówek z przykładem ich użycia w zdaniu, będziecie mieli okazję poznać ich prawidłową wymowę, a całość nowego materiału z łatwością utrwalicie dzięki Systemowi Inteligentnych Powtórek.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.